Klíčový dopravní uzel v Pardubicích prochází rekonstrukcí

masarykovo namesti do prezentace sus 800x447Masarykovo náměstí v Pardubicích je klíčovým dopravním uzlem, kterým denně projíždějí tisíce automobilů, desítek autobusů městské a veřejné hromadné dopravy. Po letech plánování se zdejší komunikace dočkaly rozsáhlé modernizace. Přes letní prázdniny dojde nejen k výměně krytů vozovky, ale také k opravám autobusových zálivů s využitím nejnovějších moderních technologií.

 

Stavební práce na Masarykově náměstí začaly hned na začátku prázdnin. Modernizace této dopravně významné lokality je úmyslně naplánovaná na období, kdy je provoz v krajské metropoli nejmenší. Termín je také výsledkem koordinace s projekty města Pardubice a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Projekt koordinuje Pardubický kraj, respektive jeho příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. „Stavbu úmyslně plánujeme na letní měsíce, kdy je na tomto úseku nejnižší dopravní intenzita. Akce je koordinována se stavbami na silnici I/37 v úseku Paramo - Trojice , křižovatka Palackého, provedenou rekonstrukcí Přednádraží, také rekonstrukcí silnice II/324 mezi Pardubicemi a Starým Hradištěm, se silnicí I/2 u dostihového závodiště,“ vysvětluje náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Poslední rekonstrukcí Masarykovo náměstí prošlo před patnácti lety, v roce 2003.

Dvě etapy

Stavba je rozdělena do dvou etap. První začala už 2. července, kdy stavbaři uzavřeli polovinu vozovky ve směru od Chrudimi. Po dvou týdnech prací už stačili odstranit staré dlažební kostky, vybourat podkladní beton a v koordinaci s městem Pardubice, které se k projektu připojilo rekonstrukcí chodníků, osazují odvodňovací žlaby. Připojily se také Služby města Pardubic, které na přechodu pro chodce instalují světelnou signalizaci. „V dalším týdnu položíme cementobetonový kryt, vyměníme asfaltový povrch a přesuneme se na druhou stranu vozovky,“ popisuje aktuální stav v polovině července Jiří Synek, technický náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Další etapa prací by měla skončit v srpnu a naváže na ni rekonstrukce komunikace od křižovatky se Sukovou třídou u zimního stadionu po most Pavla Wonky.

Moderní technologie

Rekonstrukcí Masarykova náměstí dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu, ale také k snížení limitů hluku, vibrací a prašnosti. Napomoci tomu má i použití nové nanotechnologie. „Stavební práce budou finančně kryty v rámci dotace od ministerstva dopravy, respektive od Státního fondu dopravní infrastruktury z programu „Nové technologie“. V tomto případě provedeme pokládku asfaltobetonového krytu s přísadou nanosilika,“ popisuje projekt ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec s tím, že právě tato přísada zlepšuje fyzikálně mechanické vlastnosti vrstev a jejich odolnost proti působení vnějších vlivů.

Objízdné trasy

Stavební práce na Masarykově náměstí si logicky vyžádaly i určitá dopravní omezení. Stavbaři téměř všechny práce provádějí jen při částečných uzavírkách, k úplné uzavírce náměstí by mělo dojít jen krátkodobě. „Nemáme informace o tom, že by na oficiálních objízdných trasách docházelo k nějakým výrazným dopravním komplikacím. I když v období dopravní špičky je třeba s nějakým malým zdržením přeci jen počítač,“ dodává Jiří Synek.
Objízdné trasy jsou po dohodě s úřady vedeny obousměrně přes Duklu ulicí Teplého po čtyřpruhu směrem na Hradec Králové a po sjezdu v Rosicích nad Labem k Univerzitě Pardubice. Řidiči mohou využít také trasu od bývalého Domu služby po Palackého ulici k pardubickému nádraží a přes Polabiny, Kpt. Bartoše se opět napojit u Univerzity Pardubice. Průjezdná je také komunikace od křižovatky s ulicí Sukova směrem k sídlišti Závodu míru a přes kruhový objezd, ulicí K Polabinám a zpět na Palackého ulici.

PR

 

banner zastupka

sus veltrh

 

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2018 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji