Ústecko láká turisty prostřednictvím famtripů a presstripů

usk presstripJednou z forem efektivní propagace nabídky cestovního ruchu jsou famtripy a presstripy, které jsou v Ústeckém kraji pořádány s podporou Czechtourismu. Na podzim jich proběhlo hned několik. „Autentické zážitky z nejatraktivnějších míst v Ústeckém kraji, které jsme schopni zástupcům tisku, cestovních kanceláří, ale hlavně influencerům poskytnout, jsou tím nejlepším vodítkem při plánování dovolené či výletů. Jde nám o představení Ústeckého kraje jako destinace se zajímavými turistickými cíli, které mohou cestovní kanceláře nabídnout svým klientům. Doposud se totiž zahraniční a především čínští turisté v České republice soustředili na navštívení spíše tradičních míst jako je Praha, Český Krumlov a Karlovy Vary a to je naším cílem změnit,“ uvedl k podzimním aktivitám oddělení cestovního ruchu radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Zdeněk Matouš.

Na téma Lázeňství proběhl v září fam trip zástupců čínských cestovních kanceláří, kterého se zúčastnilo pět zástupců z Pekingu a pět zástupců ze Šanghaje. Organizace fam tripu probíhala ve spolupráci s oběma zahraničními zastoupeními Agentury CzechTourism v Číně, skupinu doprovázeli oba ředitelé těchto zastoupení. Po odpoledním programu, během kterého bylo představeno lázeňské město Teplice a dle zaměření fam tripu také nabídka společnosti Lázně Teplice v Čechách a.s., následoval společný program se zástupci kraje, kde byly předány kontakty a představena další turistická nabídka regionu.  

Dále ve spolupráci se Zahraničním zastoupením agentury CzechTourism v Moskvě navštívila Ústecký kraj v rámci presstripu skupina ruských novinářů.  Jednalo se o zástupce cestovatelských časopisů, portálů, ale také třeba moskevského rádia ECHO. V dopoledním programu byla zahrnuta jízda lanovou dráhou na Komáří Vížku a prohlídka Hornické kulturní krajiny Krupka, která je nominována na zápis do seznamu Světového dědictví UNESCO. Odpoledne si pak skupina v Teplicích prohlédla Pivovar Monopol a prostřednictvím společnosti Lázně Teplice v Čechách a.s. také místní lázeňská nabídka, která je mezi ruskými turisty velmi oblíbená. 

Na organizaci říjnového fam tripu zástupců čínských cestovních kanceláří spolupracovalo krajské oddělení cestovního ruchu se Zahraničním zastoupením Agentury CzechTourism v Pekingu a organizací při Evropské unii European Travel Commission (ETC). Do programu fam tripu byla zahrnuta jízda lanovou dráhou na výletní zámeček Větruše v Ústí nad Labem, výhled z Větruše na město, prohlídka Domu s modrou krví, muzea porcelánu při společnosti Český porcelán a.s. Dubí, kde si účastníci fam tripu ozdobili vlastní hrníček a vytvořili si tak originální vlastnoručně vyrobenou vzpomínku na Ústecký kraj. Program byl pak zakončen návštěvou a prohlídkou Zámeckého vinařství Johann W v Třebívlicích, kde se celá skupina dozvěděla spoustu informací o litoměřické vinařské oblasti a místním vínu včetně tipů, jak si co nejlépe vychutnat skleničku tohoto moku. Mezi účastníky fam tripu nechyběli zástupci oblíbeného cestovatelského portálu Qunar a cestovní kanceláře Ctrip, jejíchž služeb čínští turisté hojně využívají.

Influencer trip japonských bloggerů  proběhl ve spolupráci se Zahraničním zastoupením Agentury CzechTourism v Japonsku a pro některé bloggery se jednalo o vůbec první návštěvu České republiky. První den navštívili bloggeři České Švýcarsko, jeho pravou atmosféru zažili v Kyjovském údolí při výstupu na Kyjovský hrádek a během plavby na lodičkách v Edmundově soutěsce. Druhý den program směřoval do Žatce, skupina si prohlédla unikátní expozici Chmelařského muzea a vystoupila na Chmelový maják u Chrámu chmele a piva. Zajímavé pro ně bylo zjištění, že žatecký chmel je hojně využívaný při výrobě piva v Japonsku. Jeden ze zúčastněných se prostřednictvím sociální sítě informoval o využití tohoto chmelu u svého známého, který pracuje v japonském pivovaru Suntory a obratem mu přišla fotografie dvou prémiových ležáků, na jejichž výrobu zmíněný pivovar žatecký chmel používá.  Pivo i místní speciality ochutnali bloggeři v pivovarské restauraci. I to je důležitá součást instatripu, protože gastronomické zážitky influenceři rádi se svými sledujícími sdílí. (usk)

 

Ústecký kraj

logo UK 23

Hejtman: Oldřich Bubeníček, KSČM
Krajské město: Ústí nad Labem
Rozloha: 5335 km2
Počet obyvatel: 830371
Hustota zalidnění: 156 obyvatel/km2
NUTS: Severozápad
Radní: Martin Klika (ČSSD), Jaroslav Foldyna (ČSSD), Stanislav Rybák (KSČM), Jaroslav Komínek (KSČM), Petr Šmíd (SPO-SPD), Zdeněk Matouš (ČSSD), Jitka Sachetová (KSČM), Ladislav Drlý (KSČM), Radek Balej (KSČM), Radek Štejnar (ČSSD)
Koalice: KSČM a ČSSD
Počet obcí s rozšířenou působností: 16
Počet členů rady: 11
Počet členů zastupitelstva: 55

 

 

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji