Současné programové období Evropské unie spěje zvolna ke konci a prakticky ve všech operačních programech se pomalu blíží čas prvního opatrného bilancování. Velká pozornost se upírá především na oblast dopravy a dopravní infrastruktury, pro kterou jsou – alespoň v posledních letech – evropské dotace naprosto klíčové. Jak to v současnosti vypadá na celostátní i regionální úrovni s dotacemi do dopravy?
Začátkem letošního roku byla slavnostně otevřena první etapa cyklostezky Mechu a perníku z Hradce Králové směrem na Pardubice do Vysoké nad Labem. Celá spojnice dvou krajských měst je součástí nadnárodní cyklotrasy Labská stezka. Na její budování přispívají evropské fondy.
Při výzkumu v trase budoucího úseku dálnice D11 severně od Hradce Králové učinili archeologové unikátní objev. Nalezli zřejmě sedm tisíc let starou obchodní stanici s kamennými nástroji. „Koncentrace artefaktů, jako jsou třeba kamenné nože, sekyrky a úštěpy je vysoká," uvedl archeolog Radomír Tichý z Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové.
Nová okružní křižovatka bude průjezdná již od nedělního večera 1. září. Práce tak budou hotové o měsíc a půl dříve, než byl plánovaný termín dokončení. Vzniklý dopravní uzel definitivně skoncuje s objížďkami a dlouhými kolonami. „Stavěli jsme nepřetržitě ve dvanáctihodinových směnách včetně víkendů a sešel se tu mimořádně sehraný a zkušený tým pod vedením vedoucího výroby Martina Hajtmana a stavbyvedoucího Vojtěcha Kurfiřta,“ říká výkonný ředitel stavební společnosti SOVIS CZ Pavol Pecha.
Jízdní řád, tedy časový harmonogram, odborné parametry, sociální a ekonomické dopady útlumu uhlí. Tři základní oblasti, kterými se bude zabývat vládní uhelná komise. Dnes poprvé zasedala. Členové se shodli, že bude mít tři pracovní skupiny, které budou odpovídat výše uvedeným klíčovým oblastem. Právě ty je třeba v souvislosti s postupným ústupem od hnědého i černého uhlí a související změnou energetického mixu řešit.
Tisíce nálezů získaných při první etapě archeologického průzkumu pod D11 se v současné době myjí, třídí a dostávají svá čísla. „Největší kus práce se nyní děje na hradecké univerzitě, která se zabývá každým nalezeným kouskem a zpracovává databázi pro Muzeum Hradec Králové. Stále ale zhruba 50 lidí pracuje v terénu tam, kde to v I. etapě průzkumu nebylo možné. Pořád objevujeme nové a nové nálezy,“ říká Milan Švábl ze stavební společnosti SOVIS CZ.
Powered by Multicategories for Joomla!2.5
Hejtman: | Jiří Štěpán (ČSSD) |
---|---|
Krajské město: | Hradec Králové |
Rozloha: | 4756 km2 |
Počet obyvatel: | 560830 |
Hustota zalidnění: | 118 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Martin Červíček (ODS), Martina Berdychová (Starostové a Východočeši), Aleš Cabicar (TOP 09), Vladimír Derner (KDU-ČSL), Rudolf Cogan (Starostové a Východočeši), Pavel Hečko (ČSSD), Karel Klíma (KDU-ČSL), Václav Řehoř (ODS) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 15 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.