Cílem hlavního města jsou nové zastávky a kratší intervaly spojů

prahaRegionální dráhy na území hlavního města tvoří menší část kompletní železniční sítě, většinu železnic v Praze tvoří celostátní dráhy. Přesto několik regionálních drah na území města slouží provozu Prahou objednávaných vlaků osobní dopravy, a to v některých případech dokonce až na hranici přepravní kapacity těchto tratí.

Číst dál

Kraj prosazuje modernizaci vozového parku

pl kraj logoKrajský úřad Plzeňského kraje objednává 5,04 milionů vlakokilometrů, přičemž dotuje provoz osobní železniční dopravy částkou 551,5 milionu korun. Vedle toho se kraj snaží prosazovat modernizaci vozového parku, ať už se jedná o nákup nových vozidel, například moderní motorové jednotky PESA nazývané RegioShark, nebo modernizaci starších vozidel, což je případ motorové jednotky Regionova. Kraj se také nebrání koncepčním změnám podoby provozu na základě analýz poptávky a potenciálu cestujících, a tak vznikají nová dopravní řešení, například nové spěšné vlaky z Plzně ve směru Mariánské Lázně a Cheb.

Číst dál

Regionální tratě nejsou v dobrém stavu, zní z kraje

logo1Pardubický kraj železniční dopravu považuje za klíčovou. Chyby, které v minulosti podle něj způsobil tehdejší organizátor veřejné dopravy společnost OREDO, se Pardubický kraj snaží napravovat, což je však složitý proces. Kapacita tratí v kraji je navíc prý na samé hranici únosnosti. V praxi to znamená, že když na kolejiště v regionu nasadí nové vozidlo, které je schopno rychlé dopravy, není možné využít všech jeho předností.

Číst dál

Hejtmani požádali Zemana, aby popohnal poslance

setkani hejtmani prezident rijen 15U jednoho stolu se dnes sešli hejtmani všech 14 krajů s Prezidentem ČR Milošem Zemanem. Při pracovním obědě hejtmani probírali s hlavou státu témata týkající se rozpočtového určení daní, stavu krajských silnic a současné uprchlické krize.

Číst dál

Stav železniční sítě není optimální, zní z Olomouce

logo olomouckeho krajeŽeleznice tvoří páteř dopravního systému Olomouckého kraje především tam, kde má kratší nebo srovnatelné cestovní doby s individuální dopravou. Pravidelnou taktovou dopravu skládají v regionu s ohledem na specifické požadavky cestujících na dojížďku do zaměstnání a škol. Sestavením dlouhých linek (například Šumperk – Nezamyslice) se snaží dosáhnout vysoké efektivity ve využití vozidel a spolehlivějšího spojení. Železnici považují za ideální pro dojížďku na delší vzdálenosti.

Číst dál

Rezervujte si podzimní, zimní, silvestrovský pobyt v Lázních Luhačovice

 

 DSC9863 1280x747 640x374Přestože je teprve září, je čas popřemýšlet nad tím, kde strávíte závěr tohoto roku. Silvestr nemusí být jen o hluku a hromadě lidí na náměstí, ale dá se strávit i příjemně, v atraktivním prostředí lázní. Lázně Luhačovice, a. s., každoročně připravují na tuto událost bohatý program, proto jsou tyto pobyty oblíbené a je o ně značný zájem. I když do Silvestra zůstávají ještě tři měsíce, k prodeji zbývají již poslední místa. Informoval o tom Ing. Jiří Dědek, MBA, výkonný ředitel Lázní Luhačovice.

Číst dál

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji