Reakce hejtmana Ústeckého kraje a náměstka hejtmana pro dopravu a silniční hospodářství na otevřený dopis zástupců dopravních odborů v Ústeckém kraji

bubenicekVážení pánové,

Ústecký kraj si je složité problematiky týkající se aktuálního navýšení mezd řidičů autobusů velmi dobře vědom. Zásadní lží, kterou jasně odmítáme, je tvrzení, že Ústecký kraj a jeho politici nehledají cesty, jak navýšit prostředky pro potřeby řidičů.

Se zástupci vašich zaměstnavatelů jednal Ústecký kraj v listopadu a prosinci 2016 a informoval je o svém dalším postupu.  Je s podivem, že největší smluvní dopravce Ústeckého kraje, společnost BusLine a.s., v té době Ústecký kraj ve věci dalšího postupu vůbec nekontaktovala.

Ústecký kraj se po projednání se všemi primátory našeho kraje obrátil společným dopisem ze dne 20. prosince 2016 na předsedu Vlády ČR se žádostí o řešení vzniklé situace (viz příloha). Největším problémem nedořešení financování mezd řidičů není totiž z pohledu našeho kraje nedostatek finančních prostředků, ale negativní stanoviska tří ústředních orgánů státu k možnosti zvýšení ceny dopravního výkonu pro dopravce ve smlouvách uzavřených jako veřejné zakázky v Ústeckém kraji.

To, „kde na to vzít“ a zda bude na zvýšených úhradách participovat stát, který nařízení vydal (a prakticky neřešil jeho dopady do dopravního sektoru) je až druhotný problém. Nicméně v této souvislosti podotýkáme, že si Ústecký kraj není vědom deklarace vlády na financování zvýšených nákladů krajů, žádné takové usnesení vlády nemáme k dispozici.

Po výše zmíněném dopise předsedovi vlády jsme také oslovili jeho spolupracovníky s urgentní žádostí o osobní schůzku. Na tu však (pravděpodobně z důvodu vánočních svátků) zatím nebylo reagováno.

Na závěr ještě dvě poznámky:

  • Neustále je kraj ve vašich mediálních prezentacích napadán za údajné chybné vybrání dopravců s nízkými nabídkovými cenami. Ústecký kraj nemůže být perzekuován za to, že zcela transparentně a v souladu s platnou legislativou EU a ČR vybíral v letech 2013 a 2014 dopravce pro období let 2015 – 2024. Nabídky, které obdržel, nejsou jen a pouze o ceně dopravního výkonu, jak je veřejnosti podsouváno, ale každý dopravce musí plnit řadu jasně daných kvalitativních parametrů. Ani zmíněné nabídnuté ceny však nejsou v rámci ČR nejnižší. Správný postup Ústeckého kraje byl opakovaně potvrzen ÚOHS.

Vážení pánové, pokud stále napadáte nízké ceny, které nabídli vaši zaměstnavatelé v soutěžích, jak jste proti těmto cenám „bojovali s managementem“, když se připravovaly nabídky?

  • Ústeckému kraji velmi záleží na tom, aby služba, kterou veřejnosti nabízí, byla opravdu kvalitní. Jsme si vědomi dlouhodobého nedostatku řidičů v osobní dopravě. Proto byla také v loňském roce uzavřena regionální sektorová dohoda s cílem od září 2017 mj. poskytovat zkrácené jednoleté studium Řidič silniční dopravy.

Oldřich Bubeníček v.r., hejtman Ústeckého kraje

Jaroslav Komínek v.r., náměstek hejtmana pro dopravu a silniční hospodářství

 

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji